USA trip - United States trip planner and travel advice

Posted on June 03, 2017

Kochani nareszcie wracam do Was z pierwszym wpisem z długiej wyprawy po USA. Regularnie będą pojawiać się kolejne posty związane z każdym miejsce, które odwiedziliśmy a było tego sporo.

Łącznie przez około 3 tygodnie:

> byliśmy aż w 7 stanach

> przelecieliśmy 22.956 tys. km.

> codziennie przemierzaliśmy min. 15km na pieszo.

> poruszaliśmy się samolotem, autem, rowerem, metrem, tramwajem, autobusem, statkiem a przede wszystkim  zwiedzaliśmy każde miasto na pieszo.

Podróż zaczęliśmy od Nowego Jorku. Kolejny przystanek to Chicago, Las Vegas, Grand Canyon, San Francisco, Los Angeles, Houston, Nowy Orlean i powrót do Nowego Jorku. Już teraz zapraszam Was na mój instagram gdzie znajdziecie zajawki z każdego z tych miejsc a ja wracam do pracy nad nowymi wpisami odnośnie każdego z pięknych i inspirujących miejsc, które mieliśmy okazję zobaczyć ! Każde z nich jest inne. Do niektórych chętnie wrócimy w najbliższej przyszłości jednak najbliższy mojemu sercu jest i będzie Nowy Jork. Miasto, w którym się czuła tak jakbym mieszkała w nim od urodzenia.

O czym warto wiedzieć podczas planowaniu wyjazdu do USA. W pierwszej kolejności wybrać odpowiedni termin czyli maj - czerwiec - lipiec. Pogoda w USA potrafi być kapryśna dlatego słońce podczas podróży jest jak najbardziej mile widziane. Jeśli już planujecie tak daleką wyprawę zarezerwujcie sobie minimum 21 - 30 dni. Wówczas będziecie mieli dość czasu na zwiedzenie kilku stanów.

USA są olbrzymie dlatego żeby zobaczyć wszystkie miejsca zgodnie z planem musieliśmy przemieszczać się między stanami samolotami. Dzięki temu oszczędziliśmy sporo czasu. Lokalne loty są dość tanie. To koszt średnio 200 - 500 zł. Najlepszą linią lotniczą jest zdecydowanie Delta Airlines. Omijałabym przewoźnika United Airlines a loty tanią linią lotniczą Sprit to spora oszczędność.

Kolejną ważną kwestią jest bagaż. My podróżowaliśmy z najmniejszą możliwą torbą, w której mieściły się tylko i wyłącznie niezbędne rzeczy. Szukając loty wybierajcie te poranne trasy dzięki temu po porannej 'odprawie' z miejsca, w którym śpicie bez problemu dotrzecie z walizką bezpośrednio na lotnisko. Wieczorne loty powodowały, że czasami byliśmy zmuszenia zwiedzać z walizkami ..żeby nie wracać po nie na drugi koniec miasta i z powrotem na lotnisko.

Większość noclegów rezerwowaliśmy przez serwis AIRbnb ponieważ był najbardziej atrakcyjny cenowo. Jeśli wybieracie się do Las Vegas szukajcie noclegu w hotelu z basenem. Niskie ceny fajnych hoteli powalają na kolana.

Na miejscu w USA poruszaliśmy się Uber'em. Jadąc do USA warto wykupić sobie pakiet Internetu albo szukać darmowego WiFi w Starbucskie, który jest prawie na każdym rogu w USA. Poza tym pamiętajcie o dobrym ubezpieczeniu, gotówce, karcie debetowej lub kredytowej (inne nie są raczej akceptowane), wygodnych butach i ubraniach (na tzw. cebulę) dobrej kondycji i uśmiechu!

A w przypadku kobiet w ciąży :) Taka wyprawa drogie Panie jest jak najbardziej dla Was możliwa. Zanim się sama zdecydowałam na tak daleki wyjazd naczytałam się sporo kontrowersyjnych opinii odnośnie lotów w tym stanie. Trzeba być w dobrej kondycji jednak ważne żeby zadbać o kilka szczegółów. Jedyny możliwy czas na taką podróż to II trymestr oraz początek III. Wskazane są dokładne badania oraz opinia lekarza i jego zalecenia (spacery w samolocie, spora ilość wody oraz zastrzyki na lepsze krążenie krwi). W amerykańskich liniach możecie latać spokojnie do 8 miesiąca. Mimo iż miałam ze sobą zaświadczenie od lekarza nikt o takie dokument nie zapytał. Nikt również nie sprawdzał w bagażu podręcznym żadnych leków, które miałam ze sobą. Pamiętajcie, że w USA mogą nie wpuścić Was na pokład samolotu miesiąc przed planowanym porodem. Natomiast w Europie wymagają takiego zaświadczenia od lekarza już od 28 tygodnia a każda linia lotnicza ma inny limit (czas, do którego tygodnia zaawansowanej ciąży wpuszczają na pokład samolotu). Jeśli macie jakieś pytania koniecznie dajcie znać !

« Newer Post Older Post »